Villkor och information

Varumärket Älv av Hälsingland är registrerat 2020-08-07 under nummer 609579 hos Patent- och Registreringsverket.

Varumärkets ägare och ansvarig är:

RS Engineering AB
Org. Nr. 559251-7733
Postadress: Skovelvägen 11
82676 Ljusne

PRISER
Alla priser som anges på våra sidor är inklusive moms.

BETALNINGSSÄTT
För din trygghet skickas alla uppgifter för betalning över säkra anslutningar. Vi erbjuder följande betalsätt.

Klarna Checkout:
Genom Klarna Checkout erbjuds du olika alternativ för betalning vid köp. Klarna Checkout presenterar viss information för dig så snart du är identifierad vilket sker med ledning av den information du anger när du handlar samt vid behov med hjälp av information från leverantörer. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. Efter att du har identifierats uppvisar Klarna Checkout vilka alternativ som är tillgängliga för just dig. Faktura är förvalt betalningsalternativ, men du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen såsom direktbetalning via bank eller betalning med kort. Vilka alternativ du erbjuds kan växla från tid till annan. Du kan själv välja om du vill skydda din användning av Klarna Checkout med en PIN-kod. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout, utan sker endast vid behov av det betalningsalternativ du valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker.

FRAKTKOSTNADER
Fraktkostnader beräknas utifrån vart produkten ska levereras samt vikt och volym på paketet.
Totalkostnad, inklusive fraktkostnad, och moms är tydligt specificerade i kassan.
OBS! Vi levererar endast inom Sverige.
Om du önskar så kan du hämta dina varor hos oss, välj alternativ hämta själv och bestäm tid för avhämtning med oss antingen via telefon eller mail, se ”kontakta oss” för kontaktuppgifter.

LEVERANSSÄTT

Leveranssätt väljer du i kassan, Du har även möjlighet att få dina varor levererade till annan adress än den du angivit under mina uppgifter i kassan. Per automatik fylls dessa i som leveransadress, Om du önskar leverans till annan adress ändrar du det under rubriken Leverans i kassan. Önskar du leverans till ett specifikt ombud så anger du det i kommentarsfältet i kassan.

Kollin upp till 20 kg levereras till närmaste ombud alternativt till specifikt ombud som ni angivit i kassan.

Kollin över 20 kg skickas med hemleverans till tomtgränsen på den adress ni angivit i kassan.

LEVERANSTIDER
Beställda varor skickas från oss inom 3 arbetsdagar, transporttid är därefter 1-2 arbetsdagar. Observera dock att beställningsvaror (som vi tillverkar mot beställning) har en leveranstid om 4-6 veckor beroende på vilken produkt det gäller.

ORDERBEKRÄFTELSE
När vi mottagit din beställning skickar vi dig snarast en bekräftelse via e-post med information om din beställning. Kontrollera alltid din orderbekräftelse så att allt ser OK. Om du undrar över något så kontakta oss omedelbart.

SKADOR PÅ FÖRSÄNDELSER 
Kontrollera alltid varan vid leverans. Avvikelser, det vill säga godsskada, emballageskada eller saknat kolli noteras på frakthandlingen/handscannern och signeras av chaufför och mottagare. Samma sak gäller vid hämtning av paket/gods hos paketombud/godsterminal. Anmälan ska göras omgående till oss på 073-823 37 39 eller via e-post till info@alvavhalsingland.se.
Om skadan upptäcks vid uppackning ska det anmälas till oss senast inom fem dagar från mottagandet. För att göra reklamationen så snabb och smidig som möjligt rekommenderar vi att ta bilder av den skadade varan och skicka till info@alvavhalsingland.se.  Observera att varorna inte får användas innan reklamationsärendet är slutfört och att emballaget sparas för eventuell besiktning.

ÖPPET KÖP/ÅNGERRÄTT
Om din vara av någon anledning inte lever upp till dina förväntningar har du alltid rätt att returnera den. Vid köp i vår webbutik eller via telefon/mail gäller distanshandelslagen vilket innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du mottagit varan. 

När du skickar tillbaka varan måste den vara i lika gott skick som när du fick den, det vill säga oanvänd och oskadd. Spara originalemballage för retur.  När du utnyttjar ångerrätten står du som kund för returfrakten och om du kastar emballaget när du har packat upp varan, förlorar du möjligheten att returnera varan inom 14 dagar, tänk därför på att alltid spara det tills du vet om du vill behålla varan eller inte. 

Ångerfristen börjar räknas från dagen du tog emot varan och du får själv stå för returfrakten. Vid byte står du även för frakten för den nya varan. Vill du skicka tillbaka din vara inom tiden för öppet köp, vänligen kontakta oss först. Varan ska sedan returneras till oss inom 14 dagar, och återbetalning sker inom 14 dagar efter att vi mottagit och godkänt returen.

REKLAMATION
Enligt konsumentköplagen har du som konsument tre års reklamationsrätt. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten och gäller till exempel inte skador som orsakas av normalt slitage. Om en vara är felaktig ska kund reklamera till älV av Hälsingland inom skälig tid samt returnera varan. Vid mottagande bör kunden noggrant undersöka alla varor för att förvissa sig om att de är felfria och fungerar som de ska. För att reklamation ska gälla får skadat gods inte monteras. Vid reklamation kontakta oss på älV av Hälsingland och uppge orsak till reklamationen för att få en förbetald fraktsedel för återsändande av produkten.

RETUR
Vid eventuellt utnyttjande av returrätt betalar du fraktkostnaden. Kostnaden för att returnera är beroende på vikt/volym och vilken aktör du skickar försändelsen med. Retur skickas till vår företagsadress och adressen finner du här https://alvavhalsingland.se/kontakta-oss/ .
Tänk på att du ansvarar för att varorna kommer fram hela till oss. Packa därför varorna noggrant så att de inte skadas och gärna med en spårbar försändelse, t.ex. paket

GARANTI
Vi följer de regler som omfattas av Konsumentköplagen. Se www.konsumentverket.se för mer information. Garantivillkoren gäller i Sverige.

INTEGRITETSPOLICY
Se https://alvavhalsingland.se/integritetspolicy/

KUNDSERVICE
Vid frågor är du välkommen att kontakta oss på telefon 073-82 33 739 eller via e-post: info@alvavhalsingland.se

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel, tekniska problem, slutsålda varor och förseningar i leveransen utanför vår kontroll.